Simpel gezegd verwijst RPA van Robotic Process Automation naar een technologie die softwarematige robots in staat stelt acties van mensen te repliceren voor gestructureerde, digitale processen zoals gegevensinvoer. Hoewel het een relatief nieuwe technologie is, kan het de manier waarop bedrijven verschillende fundamentele bedrijfsprocessen benaderen drastisch verbeteren. Enkele voorbeelden van bedrijfssoftware die kan worden gerepliceerd door RPA-technologie omvatten FSM-software, ERP-systemen, servicebeheertools, enz. RPA kan met name enorm voordelig zijn als het gaat om het elimineren van repetitieve en meest tijdrovende handmatige processen die deel uitmaken van een werknemer dagelijks werk. Bovendien zal het vermogen om tal van vaardigheden te leren zonder menselijke tussenkomst tijdens het uitvoeren van specifieke activiteiten en het opschalen of verlagen om aan de vraag te voldoen, naar verwachting de marktvraag naar RPA sterk stimuleren.
Hoewel de RPA-technologie de noodzaak voor integratie van bedrijfsapplicaties of bedrijfsbeheer niet volledig elimineert, biedt het zeker een manier om dure en complexe processen en verschillende kantoortaken te automatiseren. Het bevordert ook een snellere transformatie van centrale managementprocessen om groei en wendbaarheid in zakelijke diensten te benutten. Hier hebben we drie belangrijke factoren afgerond die de snelle toepassing van RPA bevorderen.
RPA is een relatief eenvoudige gateway-strategie voor digitale automatisering van kantoorprocessen. Het is eenvoudig te configureren en implementeren, en voor sommige kleine implementaties is zelfs een expert-consultant niet nodig. Als het gaat om het dupliceren van taken, zijn RPA-technologieën geweldig in het uitvoeren van dat met nul tot weinig onderscheidbare variabiliteit. Het zorgt ervoor dat vergelijkbare taken op dezelfde manier worden uitgevoerd, zoals acceptatie voor verzekeringspolissen blijft consistent in vergelijkbare risicogroepen. Bovendien zorgt automatisering ervoor dat er 24/7/365 wordt gewerkt zonder kwaliteitsverschil of vermoeidheid van medewerkers. Door RPA in te zetten, kunnen bedrijven zorgen voor het vrijmaken van waardevolle en dure middelen uit repetitieve en meer oplettende taken en deze in de zakelijke frontlinie plaatsen om consumenten te helpen. Uitvoer van hoge kwaliteit omvat het elimineren van veelvoorkomende pijnpunten van consumenten en het verbeteren van de klantervaring. In de traditionele verwerking van een lening moet de aanvrager bijvoorbeeld verschillende formulieren invullen en de vereiste documenten indienen. Het hele proces kan enkele weken duren met meerdere menselijke contactmomenten, waarna de aanvrager feedback krijgt over de status van de leenaanvraag. Met RPA geïmplementeerd, kan het complete proces worden overgenomen door robotsoftware, waardoor de doorlooptijd aanzienlijk korter wordt.
Bedrijven die actief zijn in zwaar gereguleerde omgevingen worden het meest getroffen door de adoptie van geavanceerde technologieën zoals machine learning en kunstmatige intelligentie. Veel bedrijven zijn al begonnen met het integreren van deze technologieën in hun verschillende digitale transformatieplatforms. Snelle acceptatie van RPA kan aanzienlijke voordelen bieden in termen van verbeterde compliance. Het helpt bij het toepassen van vooraf gedefinieerde stappen en het registreren van transacties, het bieden van volledige transparantie aan auditors en het voorkomen van handmatige fouten. Dagelijkse taken met betrekking tot compliance, zoals automatisering van routinecontroles en uitvoering van afstemmingen, kunnen ook door RPA worden uitgevoerd, waardoor de werklast voor werknemers aanzienlijk wordt verminderd. Bovendien helpt de acceptatie van RPA bedrijven om gevoelige gegevens van mensen te verbergen, omdat deze volledig door machines worden verwerkt.
De derde katalysator achter de snelle invoering van RPA is dat een personeelsbestand van RPA doorgaans dezelfde systemen gebruikt die worden gebruikt door de fte’s van een bedrijf. In het verleden moesten bedrijven workflowbeheertools en Business Process Management-oplossingen integreren met elke toepassing waarmee ze in contact stonden. RPA gebruikt het bestaande systeem op dezelfde manier als de fte’s, waardoor de overheadkosten aanzienlijk worden verlaagd. Een andere kosteneffectieve factor is dat RPA in staat is om de operaties naar behoefte op te schalen of af te bouwen, wat ervoor zorgt dat bedrijven wijzigingen kunnen aanbrengen op basis van seizoensinvloeden. In de verzekeringssector kan bijvoorbeeld een RPA-personeelsbestand worden opgevoerd om overstromingsclaims in het regenseizoen, winterclaims in de winter enz. Te verwerken. Bovendien kan snelle acceptatie van RPA-technologie eenvoudig worden toegeschreven aan een snelle ROI. Behalve dat het productiever is, kan een RPA-personeelsbestand een snellere ROI opleveren in vergelijking met conventionele IT-projecten. Resultaten kunnen binnen een paar weken worden bereikt zonder invloed op de huidige IT-infrastructuur, en de uiteindelijke uitrol kan binnen maanden in plaats van jaren worden uitgevoerd, wat leidt tot een aanzienlijke verlaging van de operationele kosten.
afsluiten
Aangezien traditionele bedrijfsbenaderingen duur en tijdrovend zijn begonnen te worden, is het voor bedrijven van cruciaal belang geworden om opkomende technologieën zoals RPA te gebruiken om hogere bedrijfswaarden te promoten, waaronder de bovengenoemde factoren. Automatiseringsinspanningen van bedrijven kunnen ook worden gestimuleerd door RPA te injecteren met cognitieve technologieën zoals natuurlijke taalverwerking, spraakherkenning, machine learning, enz., Automatisering van processen van hogere orde die in het verleden het oordeel en de perceptuele mogelijkheden van mensen nodig hadden. Echter, rekening houdend met alle bedrijfswaarden, moeten bedrijven ook overwegen dat er geen goocheltruc is voor succesvolle goedkeuring van RPA. In plaats daarvan heeft het een intelligente automatiseringsethos nodig dat deel moet uitmaken van de langetermijnreis zodat ze sneller betere bedrijfsprocessen kunnen behalen.